3. helmikuuta 2017

3 asiaa

Jonkin aikaa oon seurannut tän haasteen pyörimistä seuraamissani blogeissa, ja suunnittelin jo tän tekemistä vanhaan blogiini. Sitä ei kuitenkaan ikinä tapahtunut. Nyt olen kuitenkin maannut kamalassa keuhkopöpössä kotona yli viikon, joten tuumasin, että nyt on hyvä aika kantaa oma kortensa kekoon ja osallistua 3 asiaa -haasteeseen, jossa nimensä mukaan annettua lauseen alkua jatketaan listaamalla kolme asiaa, jotka pitävät paikkansa omalla kohdalla.



3 asiaa, joista pidän…
Rikossarjat, koiranpennut ja kauhutarinat. Oon tällä hetkellä katsomassa Criminal Mindsin seitsemättä tuotantokautta ja oon aivan koukussa! Koiranpennuista on vaikea olla pitämättä, ovathan ne varsin valloittavia karvapalloja, ja kauhutarinoista olen aina ollut kiinnostunut, ja nykyään minua kiinnostavat opintojeni puolesta erityisesti uskomukset niiden takana: yllättävän monet tarinat, niin kirjoissa julkaistut novellit kuin internetissä kiertävät Creepypastat, perustuvat yllättävän usein urbaanilegendoihin ja uskomuksiin.

3 asiaa, joista en pidä…
Gangsta rap, jouluruoka ja epätasa-arvo. Rap menee, mutta gangsta rapin mahtailu on aivan naurettavaa; pyssyt paukkuu, huumeet kukoistaa ja naiset roikkuu räppäreissä. Ei, ei, ei. Ei iske ollenkaan. Jouluruoka puolestaan ei ole lainkaan mun suuhun sopivaa, laatikot ei iske ja suosin kanaa kinkun sijaan. Epätasa-arvon luulisi puolestaan olevan aikalailla itsestään selvä, koska kaikkien meidän pitäisi olla ihan yhtä hyviä ja arvokkaita.

3 asiaa, joita tein viikonloppuna…
Kävin keikalla, vietin aikaa vanhan ystävän kanssa, ja katsoin kauhuelokuvaa. Kävin pitkästä aikaa katsomassa japanilaista bändiä, nimittäin Versailles esiintyi kulttuuriareena Glorialla perjantaina. Sieltä mukaan tarttui Zera, jonka olen tuntenut vuosikausia, mutta jonka kanssa emme näe kovin usein. Hän oli meillä viikonlopun, ja lauantai-iltana katsoimme yhdessä Insidious 3 -elokuvan, sillä Zera ei sitä ollut vielä nähnyt.

3 asiaa, jotka osaan…
Koulutöiden välttely, telkkarin tuijottaminen tuntitolkulla ja ruuanlaitto. Mun lempiasiani yhdessä: ruoka, ja mahdollisuus katella telkkaria samalla ilman mitään stressiä mistään. Toki se stressi tulee jälkikäteen, koska oon kamala stressaaja, mutta "se on sen ajan murhe".



3 asiaa, joita en osaa…
Konsolipelit, musiikin kuuntelu laulamatta ja juokseminen. Mulla ei ole läheskään tarpeeksi hermoja tai käden ja silmän välistä kordinaatiota pelaamiseen, joten mä pelaan aina helpoimmalla mahdollisella vaikeustasolla muutaman kymmentä minuuttia kerrallaan. Laulaminen on aina ollut mulle intohimo, ja teen sitä koko ajan. Mä en pysty puhumaan kappaleiden aikana ollenkaan, ellei laulussa ole taukoa. Ärsyttävää, tiedän, mutten osaa olla laulamatta. Mitä juoksemiseen tulee, mä en ole ikinä osannut juosta. Mun jalat elää ihan omaa elämäänsä, vääntyy miten sattuu, eikä mun keuhkot osaa toimia juoksemisen aikana. Mä oon harjotellut kyllä, koska uskokaa tai älkää, oon joskus tykännyt urheilusta aivan kamalasti, mutta juoksemaan mä en vaan ole koskaan oppinut.

3 asiaa, jotka haluaisin osata…
Asioiden hoitaminen ajoissa, vuorokausi- ja ruokarytmin ylläpito ja useampien eri kirjojen lukeminen. Mä jätän kaiken aina viime tippaan, ja loppujen lopuksi teen kaiken paniikissa viimeisenä iltana (tai pari päivää myöhässä). Mun vuorokausi- ja ruokarytmit ovat aina ihan sekaisin, mä syön ja nukun miten sattuu, ja ehkä siitä syystä mä olen päässyt vähän pyylevään kuntoon ja olen jatkuvasti väsynyt. Mitä lukemiseen tulee, mä luen samoja kirjoja uudestaan ja uudestaan, koska mun on hankala aloittaa uusia kirjoja koska en tiedä millaisia kirjoja ne ovat ja mistä ne kertovat. Mä pelkään pettyväni niihin, ja pysyttelen mielelläni tutuissa ja turvallisissa.

3 asiaa, jotka minun pitäisi tehdä…
Käydä kirjastossa lainaamassa pari tenttikirjaa, lukea tenttiin ja tehdä pari kouluhommaa. Kuten jo aiemmin sanoin, oon surkea saamaan mitään aikaiseksi, varsinkaan, kun kyseessä on kouluhommat. Mä odotan varmaan tässäkin asiassa ihan viime tippaan, ellen sitten tämän kirjoittamisen myötä ryhdistäydy.

3 asiaa, joista stressaan…
Kesän rahatilanne, opintojen eteneminen ja kissan sisäsiisteyskoulutus kastraation jälkeen. Perus aikuisjuttuja, siis. Kesälle luvassa on opiskelua, kuten viime kesänäkin, koska kesätyöt tuntuvat Helsingissä olevan kiven alla ihan jokaisella alalla. Lisäksi koira pitäisi käydä leikkauttamassa loppukeväästä, koska pojalla on murrosiän myötä tullut pientä merkkailua - mikä ihme meidän poikia oikein vaivaa? Kissalla oli vuoden verran hormooni-implantti, joka esti murrosiän tuloa, ja sen vaikutuksen loputtua syyskuussa meidän herra alkoi "merkkailemaan". Kyykkypissoja, ei siis varsinaisia merkkauspissoja, alkoi löytyä joka nurkasta, mutta leikkauksen yhteydessä otetussa pissanäytteessä ei ollut mitään tulehdukseen tai vastaavaan viittaavaa. Poikaa saa kuitenkin kanniskella kolme, neljä kertaa päivässä laatikolle tarpeilleen, ettei tule enempiä vahinkoja ennen kuin hormoonit tasoittuvat. Opintoja oon lähes maanisesti yrittänyt saada vietyä eteenpäin, jotta saisin kandin taputeltua kolmeessa, korkeintaan kolmessa ja puolessa vuodessa. Oon tällä hetkellä varsin hyvässä mallissa, opintopisteitä mulla pitäisi tän vuoden jälkeen olla vähän reilu 100 - enää 80 ja kandi on kasassa.

3 asiaa, jotka saavat minut rentoutumaan…
Musiikki, kupillinen teetä ja lämmin suihku. Maailma tuntuu paljon helpommalta sietää, kun musiikki soi kuulokkeista. Kupillinen kuumaa teetä tuntuu mukavalta, ja maistuu parhaimmalta parvekkeella vesisateen ropistessa kattoa vasten. Oon niin onnellinen, että tässä asunnossa on parveke, ja omat portaat joilla istua. Olisihan mulla ranskalainen parvekekin keittiössä, mutta sitä ei oikein voi pitää auki, kun kissa yrittää livahtaa pihalle. Lämpimät suihkut taas on eräänlainen luksus, koska suosin itse viileitä; lämpimissä istun suihkun lattialla helposti tunnin tai pari, kuuntelen musiikkia ja nautin.

3 asiaa, joista puhun useasti…
Telkkarisarjat, bändit ja "tubaajat". Kuten sanoin, mä katon tosi paljon telkkaria, ja musta on kiva keskustella eri teorioista, lempihahmoista ja spekuloida tulevia tapahtumia tai muistella menneitä jaksoja. Bändien kanssa sama juttu: seuraan ahkerasti eri sosiaalisen median kanavia, joista saa tietoa eri bändien tulevista albumeista, kiertueista ja muista tapahtumista. Seuraan myös lempiartistieni Twitter- ja Instagram-tilejä ja keskustelen mielelläni heidän touhuistaan ihmisten kanssa. "Tubaajilla" sama juttu, viimeisimpänä esimerkkinä mainittakoon uuden Resident Evil VII:n Let's play -videot lempi tubaajaltani, joita odotin kuin kuuta nousevaa yötä myöten - niistä tuli keskusteltua runsaasti, lähinnä yksinäni, kun kukaan ei enää jaksanut kuunnella avautumistani.

3 asiaa, jotka puen mielelläni päälle…
Farkut, collarit ja bändipaidat. Mulla on lähes aina joko farkut tai collarit jalassa, koska ne ovat tosi mukavat jalassa ja näyttävät hyville, kun taas bändipaidat ovat muistoja täynnä; kaikki mun bändipaidat on ostettu keikoilta, ja oon mun kokoelmasta varsin ylpeä.

3 asiaa, joita en pue päälleni…
Hameet, korkkarit ja luistimet. Mulla ei vaan ole vartaloa hameille, mekot on ihan okei jos ne ovat oikean malliset. Korkokengät ovat aina sen malliset, etteivät mun jalat kestä pitää niitä pitkiä aikoja, ja luistinten kanssa on sama juttu. Olis tosi kiva käyttää sekä korkkareita että luistella, mutta mun jalat ei yksinkertaisesti kestä kumpaakaan.


3 asiaa, jotka haluaisin hankkia…
Resident Evil VII PlayStation neloselle, pari CD-levyä ja liput DIR EN GREYn keikalle Japaniin, kiitos. Aiemmin tuolla jo mainitsin, että RE7 on aikalailla pyörittäny mun elämää tässä viime viikkoina, ja ois aika kiva päästä pelaamaan sitä itsekin - tosin, oon varmaan liian nössö sitä ikinä pelaamaan, ja viis kymppiä pelistä on opiskelijalle aika suolanen hinta. Pari CD-levyä tulee varmaan ihan oikeasti hankittua tässä lähiaikoina, ja Dirujen keikka taitaa jäädä vain kaukaiseksi haaveeksi, kun herrat eivät ole lähiaikoina Eurooppaan tulossa, ja Japaniin ei ole varaa lähteä juuri samaisen opiskelijabudjetin vuoksi (se, ja keikkalippujen hinnat ovat alkaen 85 euroa).

3 asiaa, joista unelmoin…
Vakituinen työpaikka, omistusasunto ja yllä olevaa kompatakseni, Dirujen keikalle pääsy Japanissa. Tiedän, tylsiä aikuistoiveita, mutta kukapa ei helposta tulevaisuudesta unelmoisi? Keikkamatkaunelmassa yhdistyy kaksi suurta unelmaani, Japaniin pääsy ja lempibändini näkeminen uudelleen. Olin katsomassa Diruja Nosturilla 2011, ja sen jälkeen papparaiset eivät ole Euroopassa käyneetkään. Bändi täyttää tänä vuonna 20 vuotta, ja olis tosi hieno päästä katsomaan sen kunniaksi, mutta ehkä se menee viiden vuoden päähän, kun bändi täyttää 25 ja mulla tulee täyteen 20 vuotta fanitusta (jep, meikä on ollut messissä vuoden 2002 lopusta).

3 asiaa, joita pelkään…
Sängyn alusia, ikkunoita pimeän jälkeen ja korkeita paikkoja. Mulle on jäänyt lapsuudesta niin pahat traumat hirviöistä sängyn alla, että joudun tarkistelemaan välillä vieläkin, ettei siellä majaile ketään. Ikkunoissa meillä on jatkuvasti verhot kiinni, koska mitäpä jos joku kerta sinne suunnalle katsoessani ikkunasta tuijottaakin naama? Hyi. Korkeat paikat taas on pelottanut siitä asti, kun isä kertoi, kuinka hän meinasi nuorena tipahtaa parvekkeelta. Ei kiitos korkeuksille siis, sieltä voi pudota.

3 asiaa, jotka toivon tapahtuvan lähitulevaisuudessa…
Joku hyvä keikka, äkkirikastuminen ja jonkun hyvän leffan ensi-ilta. Kuten sanoin, olin viikko sitten Glorialla katsomassa Versaillesia ja mun keikkajalkaa kuumottaisi päästä bilettämään taas hyvän bändin soittaessa livenä, mutta saa nähdä onko luvassa mitään yllätyksiä siltä saralta. Äkkirikastuminen on varmaan jokaisen opiskelijan haaveita, joten miksei siis minunkin? Ja leffat, ah, vuodelle 2017 on luvassa niin paljon kauhuelokuvia, joista osaa on odotettu jo useampia kuukausia! Toivottavasti jokin niistä tyydyttää munkin pohjattoman kauhunnälän, edes hetkeksi!


Tässä se sitten oli, nyt onkin aika siirtää haastetta eteenpäin! Minä haastan seuraavat bloggaajat: Lotta (seriously), Zera (T Rex in the Dollhouse), Milla (little london girl) ja Vilu (Nightwish Diamonds)!

2 kommenttia :